Nieuwsbericht

Organisaties investeren te weinig tijd en budget in digitale vooruitgang

~ 58% managers ziet digitaal achterblijven als bedreiging voor concurrentiepositie ~

Eindhoven,12 november 2018 – Slechts de helft van Nederlandse managers vindt dat hun organisatie voldoende tijd en budget besteedt aan digitale vooruitgang. Dat organisaties te weinig investeren in digitale vooruitgang is zorgwekkend – 58 procent van alle managers ziet achterblijven in de digitale vooruitgang namelijk als bedreiging voor de concurrentiepositie van de organisatie. Dit blijkt uit onderzoek van Ictivity, IT-dienstverlener gespecialiseerd in managed services, IT-adoptie en online werkplekken. Aan het onderzoek deden bijna 500 managers mee die werkzaam zijn in organisaties uit verschillende branches en met verschillende groottes.

Om een sterke concurrentiepositie te behouden is bij twee derde (62%) van de organisaties iemand aantoonbaar verantwoordelijk voor het borgen van de vooruitgang. Toch leidt deze verantwoordelijkheid niet altijd tot de gewenste investering van tijd en budget. Slechts 55 procent van de managers is van mening dat er genoeg tijd in digitale vooruitgang wordt gestoken en 51 procent vindt dat de organisatie er genoeg budget voor vrijhoudt.

Daarnaast is de organisatiestrategie aangaande digitale transformatie bij veel managers niet bekend. 42 procent is er niet van op de hoogte. Opvallend is dat het vooral bij jongere managers, waarvan je zou verwachten dat ze de kansen van digitale vooruitgang eerder zien, ontbreekt aan bekendheid met de organisatiestrategie. Maar liefst 54 procent van de managers tussen de 18 en 34 jaar is niet op de hoogte van de digitale koers van de organisatie.

Wilbert van Beek, Commercieel Directeur bij Ictivity: “Veel organisaties zijn bezig met digitale vooruitgang. Een groot deel van de organisaties onderschat echter de investering die dit vergt. Tijd, budget, maar ook het meenemen van medewerkers in de organisatiestrategie is van groot belang. Zet de medewerker voorop door hem volledig te betrekken en digitalisering in de bedrijfscultuur te verankeren. Stilstaan is achteruitgang en dat kunnen veel organisaties zich niet permitteren.”

------
Over het onderzoek
Ictivity heeft 467 managers aan de tand gevoeld over digitale vooruitgang en digivaardigheid. Diverse generaties managers die werkzaam zijn in organisaties met verschillende groottes zijn door een onafhankelijk onderzoeksbureau ondervraagd. Het onderzoeksrapport is hier te downloaden: https://www.ictivity.nl/onderzoeksrapport-digitale-vooruitgang/

Categorie:   

Nieuwe reactie inzenden

De inhoud van dit veld is privé en zal niet openbaar worden gemaakt.
Indien het niet lukt om een reactie te plaatsen, stuur dan uw reactie naar redactie@xr-magazine.nl.
Alle inzendingen dienen correct, professioneel en beschaafd te zijn. IP-adressen worden gelogd, maar niet gepubliceerd. De redactie van XR Magazine behoudt zich het recht voor om anonieme reacties (niet op naam) of zonder geldig e-mailadres, te verwijderen zonder kennisgeving. Ook reacties waarin commerciële uitingen worden gedaan en/of commerciële producten en diensten worden aangeboden worden door de redactie verwijderd of ontdaan van commerciële uitingen zonder kennisgeving.