Nieuwsbericht

90 procent van bedrijfsleven ervaart betere resultaten bij Agile projecten

90 procent van het bedrijfsleven ziet sterk verbeterde resultaten in projecten die met de Agile methode worden uitgevoerd. Dit blijkt uit onderzoek van Xebia onder respondenten die langer dan een jaar Agile werken. Onder de respondenten die korter dan een jaar Agile werken zegt 76 procent dat Agile projecten betere resultaten opleveren dan niet iteratieve methodes.

“Dit resultaat laat zien dat de Agile methode werkt”, aldus Marcel van Benthem van Xebia. “Het is niet verrassend te zien dat bedrijven die al langer dan een jaar Agile werken meer toegevoegde waarde ervaren dan bedrijven die korter dan een jaar Agile toepassen. Een Agile manier van werken vraagt immers om een cultuurverandering. Organisaties hebben tijd nodig om hier aan te wennen en de manier van werken eigen te maken. We zien dat deze methodiek volwassen is en een bredere acceptatie kent in de Nederlandse markt. Steeds meer grote, internationale organisaties zetten de eerste stappen naar Agile. Dit onderzoek laat zien dat zij op de goede weg zijn.”

Agile is een effectieve en flexibele methode die uitgaat van een iteratief ontwikkelproces, waarbij de betrokkenheid van ontwikkelaars en gebruikers groot is. De methode focust zich op realisatie van waarde. Hiermee verkort het de time-to-market, verlaagt het de kosten en maakt deze beter beheersbaar.

Het onderzoek wordt gepresenteerd op het Xebia Agile Event op 8 december en is vanaf dan ook beschikbaar.

De inhoud van dit nieuwsbericht is overgenomen uit een persbericht.

Categorie:   

Nieuwe reactie inzenden

De inhoud van dit veld is privé en zal niet openbaar worden gemaakt.
Indien het niet lukt om een reactie te plaatsen, stuur dan uw reactie naar redactie@xr-magazine.nl.
Alle inzendingen dienen correct, professioneel en beschaafd te zijn. IP-adressen worden gelogd, maar niet gepubliceerd. De redactie van XR Magazine behoudt zich het recht voor om anonieme reacties (niet op naam) of zonder geldig e-mailadres, te verwijderen zonder kennisgeving. Ook reacties waarin commerciële uitingen worden gedaan en/of commerciële producten en diensten worden aangeboden worden door de redactie verwijderd of ontdaan van commerciële uitingen zonder kennisgeving.